Fagkoordinator psykisk helse
Mona S. B. Sunnset
mona.sunnset@rennebu.kommune.no
993 24 480
Psykiatrisk hjelpepleier
Hilde Bjerkset
hilde.bjerkset@rennebu.kommune.no
905 70 801
Ruskonsulent/psykiatrisk sykepleier
Silje Therese Ehrnholm Losen
silje.losen@rennebu.kommune.no
907 45 141
Miljøarbeider/Erfaringskonsulent
Magnus Normann
magnus.normann@rennebu.kommune.no
468 44 223
Besøksadresse
Rennebu helsesenter
Vassliveien 87
7391 Rennebu
Tilgjengelighet
Tjenesten er tilgjengelig på hverdager kl. 08.00-15.30
Ved akutt krise skal fastlege eller legevakt kontaktes.
Legevakten er bemannet hele døgnet på tlf. 116 117
Om tjenesten
Psykisk helse- og rusarbeid i Rennebu kommune gir tjenester til personer som har psykiske vansker, er i krise eller i en vanskelig livssituasjon og/eller har et rusproblem. Tjenesten tildeles etter en kartlegging av behov.
Målet med tjenesten er å bedre personens helse ved å fremme selvstendighet, tilhørighet og evne til å mestre eget liv.
Målgruppe
Målgruppen er i utgangspunktet for ungdom og personer over 18 år.
Tjenesten kan omfatte
- Individuelle samtaler, gruppe og familiesamtaler med personer med ulike psykiske problemer og /eller har et rusproblem
- Støtte og veiledning til personer med psykososiale problemer og/eller rusproblem.
- Undervisning, veiledning og råd til pårørende og tverrfaglig samarbeidspartnere
- Tverrfaglig samarbeid med lokal legetjeneste og fastleger for øvrig, Distrikts psykiatrisk senter og andre institusjoner.
- Tjenesten samhandler også med andre tjenester og instanser gjennom individuelle planer.
Pris
Tjenesten er gratis.
Søknad/Saksbehandling
Alle som henvender seg til tjenesten får tilbud om kartleggingssamtale for vurdering av behov. Samtalene gjennomføres som kontormøter eller hjemmebesøk.
Lege kan henvise personer over 18 år til tjenesten. Helsesøster kan henvise ungdom.
Klagemulighet
- Du kan klage på vedtaket i henhold til pasient- og brukerrettighetsloven. Fristen er fire uker fra du mottok svar på forespørsel. Du må oppgi hva du klager på, og begrunne det. Kommunen kan gi veiledning dersom du har behov for det.
- Klagen sendes til den avdeling som har sendt brevet, og du får saken vurdert på nytt. Dersom vedtaket ikke blir endret blir klagen sendt til Fylkesmannen for endelig avgjørelse.