Med denne tjenesten kan du trygt sende oss henvendelser selv om de er unntatt offentlighet, eller om du skal sende store filer.
Mange sender dokumenter til kommunen via e-post. E-post er en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker.
Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du sende oss dokumenter på en sikker, kryptert måte.
Dokumentene sendes direkte til kommunens saksbehandlingssystem. Vi oppfordrer både privatpersoner og bedrifter til å benytte eDialog til å sende dokumenter trygt inn til oss!
Send med eDialog til Rennebu kommune
Her finner du eDialog for Rennebu kommune
For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID mv)
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi en god beskrivelse av forsendelsen din
- Husk å laste opp relevante vedlegg som må være i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Fordelene med eDialog er flere
- Det viktigste er selvsagt at dette er en sikker kanal.
- Det gir en sikker identifikasjon av avsenderen.
Du skal ikke bruke eDialog hvis
- Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet. Enkelte skjema er også på papir. Da må du skrive ut skjemaet, fylle det ut og sende det til kommunen i posten. Eller du kan skanne det og legge det ved eDialog.
- Henvendelsen gjelder enkle spørsmål, send da heller en e-post til postmottak@rennebu.kommune.no